سرخط خبرها

بولوار مهدیه در مشهد به بزرگراه پیامبر اعظم (ص) متصل شد | خروج الهیه از بن‌بست

  • کد خبر: ۶۸۱۷۹
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
بولوار مهدیه در مشهد به بزرگراه پیامبر اعظم (ص) متصل شد | خروج الهیه از بن‌بست
پروژه امتداد بولوار مهدیه به بزرگراه پیامبر اعظم (ص) عصر دیروز در مراسمی با حضور شهردار مشهد، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر و برخی مدیران شهری و استانی برگزار شد.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ پروژه امتداد بولوار مهدیه به بزرگراه پیامبر اعظم (ص) عصر دیروز در مراسمی با حضور شهردار مشهد، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر و برخی مدیران شهری و استانی برگزار شد تا با بهره‎برداری از این پروژه، بار ترافیکی محور پیامبر اعظم (ص) از سمت سه‌راه شاهنامه به میدان قائم به‌ویژه در ساعات اوج ترافیک کاهش یابد. شهردار مشهد در این مراسم با قدردانی از عوامل اجرایی دخیل در اجرای پروژه گفت: با اتصال بولوار مهدیه به بزرگراه پیامبر اعظم (ص) علاوه بر اینکه بولوار مهدیه نقش خود را پیدا می‌‎کند، دسترسی مستقیم و بدون چراغ از بزرگراه پیامبر اعظم (ص) تا کنارگذر مشهدچناران و در نهایت تقاطع آزادگان ایجاد خواهد شد؛ البته این دسترسی مستقیم با تکمیل بخشی از بزرگراه مشهدچناران در ورودی مشهد تا اواخر تیر ایجاد می‌شود. محمدرضا کلائی افزود: همچنین با این اتصال، ترافیک سنگین بزرگراه پیامبر اعظم (ص) در روز‌های تعطیل که مردم از باغ‌های خود و ییلاقات شمال غرب مشهد به شهر وارد می‌شوند، کاسته خواهد شد.

 

او با تأکید بر اینکه شورای همتای استان نیز می‌تواند با تصمیم سریع خود درباره اصلاح هندسی سه‌راه فردوسی تا ورودی مهدیه و ۶ خطه‌کردن این مسیر به مدیریت ترافیک در این محدوده کمک کند، افزود: همچنین درخواست دارم برای برخورد قاطع با معارضات این مسیر مانند توقف وانت‌بار‌ها که البته خارج از محدوده خدماتی شهرداری مشهد هم هستند، اقدام لازم صورت گیرد. کلائی با ابراز خرسندی از سخنان علیرضا شهریاری، عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر که پیش‌تر در این مراسم سخنرانی کرده بود، گفت: نهایت ناسپاسی می‌دانم که در اینجا از نقش تأثیرگذار آقای دکتر شهریاری چیزی نگویم؛ بنده شهادت می‌دهم در ۳ سال‌ونیم گذشته که در بدنه شهرداری مشهد بودم و ۲ سال‌و ۵ ماهی که به‌عنوان شهردار خدمت‌گذار مردم بودم، آقای شهریاری همه تلاش خود را برای مشهد انجام دادند.

 

شهردار مشهد افزود: این مرد منیت در رفتارش نداشته و هر جا لازم بوده، برای مردم گردنش را کج کرده و از خود گذشته است. کلائی ادامه داد: شعار «ید واحده» که آقای شهریاری در سخنرانی امروز خود گفت، خود ایشان برای تحقق این شعار تلاش کرده و این فرد نماد شرافت شورای اسلامی شهر است. کلائی افزود: من در مدت کوتاهی که در انتهای شورای سوم با ایشان بودم و پس از آن در شورای پنجم شاهد ازخودگذشتگی و تلاش این عضو شورا بودم و ایشان شخصیتی مثال‌زدنی و چهره ماندگار شهر مشهد است؛ امیدوارم خداوند تلاش‌های صادقانه ایشان را بپذیرد.

 

در جریان برگزاری این مراسم عده‌ای از دوچرخه‌سواران با شعار ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری در بولوار مهدیه حاضر شده بودند که کلائی با اشاره به حضور این افراد گفت: در مشهد ۲۴۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری ایجاد شده که ۱۶۸ کیلومتر آن در ۲ سال اخیر ساخته شده است؛ این میزان مسیر دوچرخه‌سواری نسبت به شهر‌های دیگر زیاد است، اما نسبت به استقبال دوچرخه‌سواران مشهدی کم است؛ اولویت ما با توجه به نقشه شبکه دوچرخه‌سواری شهر مشهد، اتصال نقاط کور این مسیرهاست؛ با این حال درخواست این دوچرخه‌سواران برای ایجاد مسیر دوچرخه در بولوار مهدیه بررسی خواهد شد.


شهردار مشهد در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اتصال بولوار مهدیه به بزرگراه پیامبر اعظم (ص) درخواست ۱۰ ساله مردم شمال‌غرب مشهد بوده است، گفت: با افتتاح این پروژه منطقه الهیه از بن‌بست خارج خواهد شد. وی درباره اتصال مهدیه به جاده شاندیز گفت: هدف ما اتصال بزرگراه پیامبراعظم (ص) به آزادراه مشهدچناران و در نهایت تقاطع آزادگان است و در عین حال از مسیر فرمانیه هم قرار است به تقاطع آزادگان مسیری ایجاد شود که این امر می‌تواند دست پلیس راهور را برای مدیریت بار ترافیکی سه‌راه طرقبه‌شاندیز و پل‌پرتوی در ایام اوج ترافیک باز بگذارد، اما ایجاد مسیر فرمانیه خارج از محدوده شهر مشهد است و دست ما نیست.


شهرداری و شورا، ید واحده هستند

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم با قدردانی از تلاش‌های شهردار مشهد، معاونت عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری، شهرداری منطقه ۱۲ و پلیس راهور گفت: لازم است از تلاش‌های شورای پنجم شهر مشهد قدردانی کنم؛ خوشبختانه هماهنگی خوبی بین شورای شهر و مدیریت شهری مشهد وجود دارد. علیرضا شهریاری با تأکید بر اینکه در کشور همه باید با هم باشیم و برآیند باهم‌بودن به‌طور قطع موفقیت است، افزود: روزی که ما اعضای شورای پنجم انتخاب شدیم، با شهرداران مشهد آقایان تقی‌زاده‌خامسی و کلائی ید واحده بودیم و این یدواحده‌بودن سبب بروز این موفقیت‌ها شده است.

 

وی با بیان اینکه اعضای شورای پنجم سوگند یاد کرده‌اند که تا روز آخر تلاش و به شهردار کمک کنند، ادامه داد: پیامد این تلاش و کمک، فعال‌شدن ۵۰ پروژه شهری با ۲۷ هزارمیلیارد تومان سرمایه‌‎گذاری بوده است. از همین رو از هیئت عالی نظارت می‌خواهم تا برای کمک به آبادانی شهر مشهد صلاحیت اعضای شورای فعلی را که برای حضور در انتخابات ششمین دوره شورای شهر مشهد ثبت‌نام کرده‌اند و صلاحیتشان رد شده است، تأیید کنند. شهریاری ادامه داد: همچنین انتظار دارم که با هماهنگی فرمانداری طرقبه‌شاندیز مسیر فرمانیه را نیز به بولوار مهدیه وصل کنند، زیرا اتصال این مسیر می‌تواند سبب حل بسیاری از مشکلات ترافیکی ۲ محور باشد.


اعتبار ۲۱ میلیاردی برای پروژه

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد نیز با بیان اینکه پروژه اتصال بولوار مهدیه به بزرگراه پیامبراعظم (ص) به‌طول ۷/۱ کیلومتر در ۱۱۲ روز انجام شده است، اظهار کرد: برای اجرای این پروژه ۲۱ میلیارد تومان هزینه شده است. خلیل‌ا... کاظمی با اشاره به افتتاح بخشی از بزرگراه مشهدچناران از فرمانیه تا تقاطع آزادگان تا پایان تیر گفت: با این افتتاح، دسترسی مناسبی از بزرگراه پیامبراعظم (ص)، بولوار مهدیه، بولوار صادقیه و در نهایت بولوار سجادیه به بزرگراه مشهدچناران در نهایت تقاطع آزادگان ایجاد و از بار ترافیکی بزرگراه پیامبراعظم (ص) کاسته می‌شود.


پروژه‌ای برای جلب رضایت شهروندان

شهردار منطقه ۱۲ نیز در حاشیه این مراسم گفت: بولوار مهدیه یکی از مطالبات مردم الهیه بود؛ این مسیر حدود ۱۵ سال بسته بود، اما با کوشش‌های معاونت عمران و حمایت‌های شهردار مشهد توانستیم این بولوار را بازگشایی کنیم. علی زینت‌بخش افزود: با اجرای این پروژه همچنین توانستیم رضایت شهروندان را جلب کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->